Странице

недеља, 22. мај 2016.

Хор бечких дечака – утисци са наступа


Хор бечких дечака – оличење полумиленијумске традиције и културе која одолева зубу времена. Њихов наступ у Србији значајан је за нашу сиромашну уметничку понуду, а велико интересовање за догађај, како желим да верујем, знак да није баш свима у Србији укус на ниске гране пао. У квалитет, у који нисам сумњала, уверила сам се синоћ заједно са дупке пуном салом Сава центра. 


Цео наступ био је оличење врхунске професионалности, класике додирнуте модерношћу и хармоније звука. На једноставно и елегантно уређеној бини 23 дечака су нас, инспирисана Жилом Верном, уз помоћ диригента Луиза Ђи Годоја повела на осамдесетоминутно музичко путовање око света. Током регуларног дела програма обишли смо Француску, Италију, Арабију, Индију, Кину, Јапан, САД (чини ми се да су оне добиле најслабији аплауз) и Исланд, уз незаобилазни излет у Бечу.  Милина је било препустити се мелодијама различитих народа и доба и уживати у њиховом савршеном извођењу.

Задивили су ме њихова увежбаност и усаглашеност и певање које не звучи ни мушки ни женски ни сасвим дечије – већ баш анђеоски, ма колико тај епитет некоме патетично и отрцано звучао. Током целог путовања осећала сам склад и потпуно одсуство досаде и замора и наступ сам испратила са пуном пажњом, имајући утисак да бих тако могла да их слушам, што би се рекло, до прекосутра.


Врхунац одушевљења у сали наступио је када су нам, након званичног дела програма, пренели свој доживљај Србије песмом Нишка бања. Одабравши песму која звучи изворно и обрадивши је хорски, направили су пун погодак. Стварно је велика част да један овакав састав уложи време и труд у учење српске песме. После тога су добили убедљиво најјачи и најдужи аплауз од публике коју су подигли на ноге. Песму касније концерт је био готов, а ја сам са њега отишла са жељом да их још који пут уживо одслушам.



4 коментара:

  1. DIvno osveženje, u pogledu sadržaja i stila.
    <3

    Očekujem da nas češće obraduješ nekim člancima po izboru.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Di <3 Trudiću se da češće pišem, a planiram da bude raznovrano, pa da bude za svakoga po nešto :).

      Избриши
  2. Kako lepo napisan tekst :) jedva čekam da čitam jos od tebe i želim sreću u blogozivotu :*

    ОдговориИзбриши